Music For The Masses - Písně o přátelství, lásce, sounáležitosti a víře I.
1. NEVER LET ME DOWN AGAIN
K hlavnímu vchodu sportovní haly za městem vede cesta z dlažebních
kostek a čtyři široké schody. Na schodech a přilehlých kamenných instalacích posedávají
hloučky těch, kteří míří na diskotéku „na halu“. Je podzim. Mrholí. Sedím na schodech, mrkváče
s vysokým pasem, šněrovací boty s vysokou podrážkou, úzký rolák. Klobouk
posazený až na temeno. Vše v černé. Jen dvouřadý tvídový kabát s velkými
vycpávkami je šedo bílý v klasickém „Hering“ vzoru, jak se u nás říkalo „vzor
stromeček“. Už jdou. Na cestě od
sídliště se zjevily temné siluety. Černé baloňáky, černé košile, účesy s vyholenými
boky kolem uší a s dlouhými vlasy rozdělenými pěšinkou uprostřed či na
bok. Černé barety v rukou. Vstávám
a sundávám si z temena natupírovaných vlasů černý klobouk. Hoši se sídlištních stínadel
jsou tu. Nerozluční přátelé, které spojuje věrnost k hudbě, k syntezátorovým
akordům, víra ve čtveřici, kterou adorují. Číšník zvedá oči od bavoráků, shlédne přicházející
partu a obrací je v sloup: „Zas ti blbí a nafoukaní depešáci…“. Ještě stojím a pozoruji vše přes skleněné
vstupní dveře. Usmívám se. „Jdeš, Ali?“. Z parketu zní pozvání Wilderových a Fletchových synťáků, Goreho kytary a Daveův baryton zadoufá „I´m taking a ride with my best
friend…“.
Není signifikantnější temné hymny, ve které se střídají
světlé chvíle Martinovy lucerny s temnotou nočního obilí, ve které
lze zmizet tak snadno. Antonův klip,
který na projekčním plátně doprovází elektroniku, stírá rozdíl mezi vnitřním
prostorem, ve kterém zní hudba, a temným sychravým podzimem, který vládne venku.
Není lepší příležitost, než se s touto rozervaností ztotožnit.
Je to hluboký, temný a krásný příběh.
Je to příběh naší duše.
„Tak jdeš?“
Ano. Jdu.
Komentáře
Okomentovat